۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین خبر داد؛

آغاز برداشت آفتاب‌گردان از مزرعه ۱۵ هکتاری در خداآفرین

آغاز برداشت آفتاب‌گردان از مزرعه ۱۵ هکتاری در خداآفرین

تبریز-سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین از آغاز برداشت آفتاب‌گردان از مزرعه ۱۵ هکتاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمدیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: کشاورزان شهرستان خداآفرین، همزمان با آغاز فصل برداشت، موفق به برداشت محصولی خوب از مزرعه ۱۵ هکتاری آفتاب‌گردان شدند. این برداشت که در شرایط آب و هوایی مطلوب انجام شد، نویدبخش تولید محصولی با کیفیت و پرمحصول برای این منطقه است.

وی افزود: درسال زراعی جاری ۱۵ هکتار آفتاب گردان کشت شده است و پیش بینی می‌شود حدود ۲.۵ تن در هکتار آفتاب گردان توسط کشاورزان برداشت شود. وی افزود: با توجه به زراعت مناسب و شرایط مناسب خاک، پیش‌بینی می‌شود که این برداشت به افزایش درآمد کشاورزان و تأمین نیاز بازارهای محلی کمک کند.

افشین غفاریان یکی از کشاورزان این منطقه نیز، گفت: ما به کمک متخصصان جهادکشاورزی خداآفرین و با استفاده از تکنیک‌های نوین، توانستیم محصولاتی با کیفیت عالی به دست آوریم. وی اضافه کرد: شهرستان خداآفرین، به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، می‌تواند به یکی از مراکز تولید آفتاب‌گردان در کشور تبدیل شود که در صورت توجه بیشتر به این محصول، می‌توان به رشد و توسعه بیشتر آن امیدوار بود.

وی ادامه داد: این برداشت نشان‌دهنده پتانسیل بالای کشاورزی در خداآفرین و همچنین همکاری مؤثر کشاورزان با نهادهای دولتی و خصوصی در راستای بهبود کشت و کار است.

کد خبر 6244203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha